Jumping czyli fitness na trampolinach

0

Słowo się rzekło…Po niespełna miesiącu od pierwszego w historii bloga LadyoftheHouse wpisu sportowego, przyszedł czas na działania! Przygotujcie chusteczki, dzisiaj pot będzie z Was ściekał litrami i to już od samej lektury!

Planując swoją aktywność sportową, wiedziałam jedno: nie wytrwam długo w swoim postanowieniu, o ile moja aktywność nie będzie urozmaicona, wciąż nowa i dostarczająca czegoś więcej aniżeli jedynie zmęczenia i zakwasów. Tym samym zdecydowałam się na przetestowanie większości aktualnych trendów klubów fitness i z pozycji totalnego fit-laika mam nadzieję dotrzeć do celu, który sobie wyznaczyłam jakiś czas temu. A same nadzieje z nowym cyklem #ladyfit wiążę ogromne! Chcę być sprawna, wygimnastykowana i przede wszystkim chcę czuć się dobrze w swoim ciele!  Chciałabym również odnaleźć aktywność sportową idealnie dopasowaną do moich potrzeb i zgodną z moim temperamentem. Jeśli po 3 miesiącach będę mogła pochwalić się przed Wami talią osy, to będzie oznaczać jedno: cuda się zdarzają!

JUMPING – trening na trampolinach

Swoją przygodę rozpoczęłam od zajęć JUMPING czyli treningu, który odbywa się na trampolinie. O zajęciach słyszałam wiele dobrego. Słyną z doskonałej atmosfery, szybkich efektów i dużym spalaniu tkanki tłuszczowej. Po obejrzeniu kilku relacji video wprost z treningów, byłam przerażona zarówno tempem jak i samą choreografią. Podejrzewając, że na zajęciach cieżko będzie się odnaleźć osobie, która na ćwiczenia przyszła po raz pierwszy, postanowiłam umówić się z instruktorką na trening indywidualny. Zależało mi aby na spokojnie poznać wszystkie zasady, wyrobić w sobie prawidłową postawę a także nauczyć się podstawowej techniki. Z perspektywy czasu i po przeżyciu kolejnego treningu (już w grupie) myślę, że to było doskonałe posunięcie gdyż w ferworze podskoków, głośnej muzyki i szaleńczym tempie, które nie zwalnia w trakcie 30 minut, trenerka nie jest w stanie skontrolować pojedynczych przypadków i poprawić słabsze ogniwa. Przy okazji treningu indywidualnego, miałam też okazję zadać kilka istotnych pytań związanych z treningami.

Natalko opowiedz w skrócie na czym tak naprawdę polegają zajęcia na trampolinach?

Plan zajęć jest następujący: rozgrzewka, część główna, wyciszenie oraz rozciąganie. Niestandardowe jest natomiast to co w tych modułach się wykonuje. Ćwiczenia na trampolinach wykonuje się w różnym tempie, obunóż, jednonóż, z dodatkiem ruchów rąk, o zmiennym natężeniu i tempie. W ramach utrudnienia ćwiczymy również z ciężarkami. Poza cardio są też elementy wzmacniania i stabilizacji, które wykorzystując powierzchnię niestabilną wprowadzają do tego typu treningu elementy prozdrowotne. Istotą poprawnie wykonywanych ćwiczeń jest prawidłowa postawa ciała, wciąż napięty brzuch.

Dla kogo fitness na trampolinie jest szczególnie polecany?

Dla każdego, kto chce poprawić swoją kondycję, schudnąć, ujędrnić ciało. Treningi na trampolinie to doskonała alternatywa dla osób, którym bieganie czy rowerki z czasem po prostu się znudziły. Może to być także uzupełnienie do innego cardio. Po zajęciach jest się naładowanym pozytywną energią i w doskonałym nastroju. Na zajęcia przychodzą osoby w różnym wieku. Główne ograniczenia to waga przekraczająca 100 kg. dyskopatia, ciąża, choroby stawu skokowego/kolanowego, choroby układu krążenia (nadciśnienie tętnicze), osteoporoza, astma, zaburzenia koordynacji i równowagi.

Gdybym jednak miała wskazać grupę osób, której w szczególności polecam ten sport to wskazałabym na ludzi, którzy lubią mocny i efektywny trening w szybkim tempie, nie lubią nudy na treningu i chcą kompleksowo zadbać o swoje ciało i stan ducha jednocześnie.

Znając moje Czytelniczki, z pewnością ochoczo wybiorą się na trening jumping w swoich miastach, powiedz co powinny ze sobą zabrać? I jak się przygotować na pierwsze zajęcia?

Na zajęcia należy zabrać ze sobą ręcznik, wodę i strój sportowy w którego skład powinny wchodzić wygodne, przylegające leginsy, oddychająca koszulka, top sportowy odpowiednio dobrany do biustu i obowiązkowo dobrze dobrany/stabilny biustonosz! Najważniejsze są jednak wygodne buty treningowe z miękką podeszwą. Nie można także zapomnieć o pełnej gotowości na porządny wycisk!

Nie byłabym sobą gdybym nie spytała: Jak szybko będą widoczne pierwsze efekty treningów? I co właściwie osiągnę poprzez regularny jumping?

Efekty są uzależnione od tego ile jesteś w stanie siebie dać w trakcie ćwiczeń. Jeśli ktoś skacze intensywnie przez cały trening może spalić nawet do 600 kcal! Dziesięć minut intensywnego skakania jest porównywalne z 30 minutami szybkiego biegu. Znając technikę i czując rytm w trakcie zajęć jesteśmy w stanie osiągnąć naprawdę zaskakujące efekty. Przede wszystkim ujędrniamy ciało, uda, pośladki, brzuch, a przy tym zrzucamy nadprogramowe kilogramy.
Poprawiamy swoją kondycję. Zwiększa się wydolność płuc, przyspiesza się przemiana materii, stymuluje trawienie. A przy tym wszystkim wzmacniamy mięśnie (zwiększa się liczba mitochondriów w komórkach mięśniowych), poprawiamy koordynację ruchową oraz równowagę. Rezultaty Pań, które przychodzą są widoczne gołym okiem. Z tygodnia na tydzień z radością obserwuję ich przemiany i nowe, wymodelowane sylwetki!
* Za pomoc w przygotowaniu materiału dziękuję trenerce Natalii Zabłotnej
  Sesja została wykonana w fitness klubie – Planeta Formy w Olsztynie.
fot. Piotr Ratuszyński

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here