Zalety owsianki? To zdrowy, pełnowartościowy i pyszny posiłek, który wykonacie w oka mgnieniu! Owsianka jest bogatym źródłem magnezu, kwasów tłuszczowych, błonnika oraz witamin. Poznajcie 7 sposobów na owsiankę, dzięki którym Wasze śniadanie każdego dnia będzie miało inny smak.

Nie ma nic ważniejszego od dobrze rozpoczętego poranka. Od kiedy zaczęłam przykładać do tego wagę – cały dzień (jaki by nie był!) zyskuje wyłącznie na jakości. Jeszcze całkiem niedawno aby przeżyć do południa wystarczyła mi filiżanka kawy ewentualnie w połączeniu ze szklanką wody z cytryną. Dokładanie od pół roku moje śniadanie zyskało inny wymiar –  składa się z owsianki, którą codziennie przygotowuję w zupełnie inny sposób, stąd chyba nigdy mi się nie znudzi… Owsianka to doskonały sposób dla osób ceniących sobie lekkie śniadania i potrzebujących konkretnego kopa energetycznego po przebudzeniu. Pomyśleć tylko, że przez okrągłe 30 lat płatki owsiane były moją zmorą! Kojarzyły mi się z zupą mleczną, na zapach której robiło mi się słabo i cierpła mi skóra. Dzisiaj nie wyobrażam już sobie dnia bez owsianki. Poznajcie sprawdzony sposób przygotowania i 7 wariacji, które lubię najbardziej. Z pewnością każdy z Was odnajdzie tu swoje ulubione smaki.

owsianka

Sposób przygotowania OWSIANKI:

Bazę owsianki stanowią płatki owsiane (uwaga! Wybieraj tradycyjne NIE-ekspresowe). Możesz zalać je dzień wcześniej wodą i wrzucić rano do gotującego się mleka, w efekcie czego powstanie nam gęsta konsystencja, lub tak jak robię to najczęściej: przepłukuję płatki pod bieżącą wodą, następnie wrzucam je do rondelka, zalewam wodą (tak aby przykryła płatki), dodaję mleko kokosowe i gotuję prze chwilę. Zdejmuję z gazu i wzbogacam o ulubione dodatki. Najczęściej w następujących wariacjach:

  • z orzechami: 2 łyżki płynnego miodu, szczypta cynamonu, garść orzechów, 1 banan
  • z owocami sezonowymi: owoce blenduję, tworząc z nich mus następnie dodaję z garścią świeżych owoców
  • z musem jabłkowym: jabłka obieramy, kroimy w kostkę, przekładamy do rondelka dodając 6 łyżek wody. Gotujemy pod przykryciem z dodatkiem miodu, cynamonu i szczypty kardamonu.
  • z bananami: banana kroimy a następnie blendujemy z jogurtem naturalnym, miodem oraz 2 łyżkami masła orzechowego.
  • z rodzynkami: obierz 2 jabłka, zetrzyj je na tarce, dodaj 1 łyżkę rodzynek, 1 łyżkę migdałów, szczyptę cynamonu, 2 łyżki miodu – całość zagotuj i dodaj do owsianki.
  • z ananasem: świeżego ananasa pokrój w kostkę, dodaj płatki kokosowe, skrop sokiem z cytryny.
  • z gruszką: gruszkę obieramy, kroimy w kostkę, wrzucamy do rondelka z gotującą się jeszcze owsianką. Zmniejszamy ogień i gotujemy przez jeszcze 10 minut. Podajemy z miodem i cynamonem.

Jeśli do tej pory nie przekonała Was różnorodność wariacji owsiankowych, to może trafi do Was ranking najzdrowszych pokarmów świata, w którym owsianka zajmuje 3 miejsce tuż za owocami palmy acai i czosnkiem. W Polsce od wielu lat największym propagatorem jedzenia płatków owsianych jest prof. Henryk Gąsiorowski z AR w Poznaniu, który nazwał płatki owsiane produktem wszech czasów. Jak widać, po raz kolejny okazuje się, że to co najcenniejsze i najbardziej wartościowe jest tak naprawdę „pod ręką”.

Dzięki owsiance zaczęłam jadać śniadania.

Mam nadzieję, że dzięki moim sposobom na wariacje owsiankowe,

Wy również nie wyobrazicie już sobie wyjścia z domu, bez posiłku.

SMACZNEGO!