Moje pomysły na Lunch Box

2
lunch-box w słoiku

Muszę się pochwalić! Regularne treningi, codzienna aktywność fizyczna i zmiana trybu życia na bardziej fit – oprócz spadku wagi i poprawy samopoczucia, wprowadziły kolejną pozytywną zmianę… Otóż nauczyłam się jadać systematycznie pięć posiłków dziennie i to w równych odstępach czasu, dokładnie co 3 godziny.

Ostatnie zdanie jest chyba najczęściej powtarzanym frazesem przez dietetyków w ciągu ostatnich kilku lat. I choć wszyscy znamy tę zasadę na pamięć, to wprowadzenie jej w życie do najłatwiejszych nie należy! Potrzebna jest ogromna determinacja chęci poprawy jakości swojego życia, dobry plan (który łatwiej będzie Ci ułożyć wspólnie ze specjalistą) a także najtrudniejsze, czyli konsekwencja! Gwarantuję jednak na swoim przykładzie, że ryzyko się opłaca! Zaczniecie nie tylko patrzeć na siebie przychylniejszym okiem, ale także unikniecie skoków poziomu glukozy we krwi (odpowiedzialnych za zmienne samopoczucie) i silnej potrzeby sięgnięcia po coś słodkiego.

Nauczenie się systematycznego spożywania posiłków w ciągu dnia jest najbardziej kłopotliwe zwłaszcza w pierwszym tygodniu. Ciążą nad nami złe nawyki jak: niejedzenie śniadań czy też niejedzenie w ogóle, żeby pózniejpóźniej z głodu sięgnąć po porcję, znacznie przekraczającąy nasze zapotrzebowanie. W moim przypadku najbardziej sprawdziło się przygotowywanie posiłków wieczorem na cały kolejny dzień. Zaopatrzyłam się w plastikowe i szklane pojemniki na lunch boxy i odtąd nie ruszam się z domu bez zabrania ich ze sobą. Poniżej przedstawiam Wam moje ulubione przepisy na dobrze zbilansowane Lunch Boxy, do których od jakiegoś czasu dołączam prawdziwą bombę witaminową w postaci soku warzywnego Tymbark Vega, który ze względu na pyszny smak i wartościowy skład, doskonale urozmaica codzienne spożywanie dań w pudełkach.

Mam nadzieję, że moje przepisy zainspirują Was do rozpoczęcia cieplejszych dni z energią, lekkością i doskonałym samopoczuciem!

przepis-na-lunch-box

zdrowy-lunch-box

Lunch Box I składniki:

  • ryż
  • ogórek małosolny
  • świeży koperek
  • kukurydza
  • kiełki
  • pieprz ziołowy
  • tuńczyk w sosie własnym
  • sok Tymbark Vega Śródziemnomorski Ogród z delikatną przyprawową oryginalnych włoskich ziół

przepis:

Ryż gotujemy, uważając na czas (musi pozostać sypki). W tym czasie odsączamy tuńczyka a pod bieżącą wodą płuczemy kukurydzę wraz z kiełkami. Koperek i ogórka siekamy na drobno. Po ugotowaniu ryżu, czekamy aż ostygnie i mieszamy go ze wszystkimi pozostałymi składnikami. Do smaku przyprawiamy jedynie pieprzem ziołowym. 

salatka-w-sloiku-lunch-box

Lunch Box II składniki:

  • makaron zbożowy pełnoziarnisty 
  • pomidory 
  • pomidorki koktajlowe
  • rukola
  • ser feta light
  • czarne oliwki
  • sól ziołowa
  • sok Tymbark Vega Słoneczny Meksyk z idealnie skomponowaną mieszanką przypraw pieprzu Cayenne oraz zielonego pieprzu

przepis:

Makaron gotujemy al dente. Z pomidorów zrywamy skórkę, kroimy w kostkę i gotujemy na wolnym ogniu ze szczyptą soli ziołowej, następnie blendujemy. Nasze danie układamy warstwowo: makaron, sos pomidorowy, rukola, ser feta, oliwki, pokrojone pomidorki koktajlowe, na wierzch ponownie rukola. Całość mieszamy dopiero przed spożyciem.

Dajcie sobie tydzień próby! Po tym czasie przekonacie się na własnej skórze jak dobrze zbilansowana dieta i regularność spożywania posiłków determinują nasze samopoczucie a w konsekwencji zdrowie!

Do dzieła!

przepis-na-obiad-do-pracy

przepis-na-danie-w-sloiku

lunch-box

 

 

  • Wpis powstał w ramach współpracy z marką Tymbark.

2 KOMENTARZE

  1. uuu smakowitości w tych słoiczkach wozisz, ja bardzo lubię te soki warzywne Tymbarka
    przecudny ten twój bicykl i rowerowa stylówa wymiata !

ZOSTAW ODPOWIEDŹ