Początek wiosny to zawsze trudny okres dla naszych organizmów. Narzekamy na senność, rozdrażnienie, problemy z koncentracją…do tego często się przeziębiamy. Jak sobie z tym radzić? Przede wszystkim należy zacząć od diety!

Zimą zależy nam na ogrzaniu „od środka”. Czerpiemy energię z solidnych porcji węglowodanów jak: ziemniaki, pieczywo, kasze, tłuszcze. Jednak to co tak bardzo służyło nam w czasie mrozów, wiosną przyniesie odwrotny efekt! Pierwsze promienie słońca oznaczają, że oto nadszedł czas na poważny remanent w naszych lodówkach. Odtąd naszą codzienną witalność powinniśmy czerpać z witamin i mikroelementów.

Gdzie ich szukać? Z pewnością już niedługo w nowalijkach, zanim jednak doczekamy się na te najbardziej drogocenne czyli krajowe, warto wyhodować sobie kiełki. O ich dobroczynnych właściwościach dowiedziałam się niedawno. Za to ich smak lubię od dzieciństwa. Poznajcie właściwości kiełków i nie zapomnijcie dodać ich do codziennej diety!

przepisy-z-kielkami-ladyofthehouse

Wszystko co powinieneś wiedzieć o kiełkach:

  •    W kiełkach koncentrują się istotne dla zdrowia witaminy jak: C, B1, B6, E, D a także składniki mineralne jak: cynk, mangan, wapń, fosfor i magnez czy żelazo. Wszystkie kiełki bogate są również w błonnik.
  •    Kiełki mają znaczący wpływ na trawienie. Znacznie regenerują włosy oraz paznokcie. Wpływają na wzmocnienie zębów i kości. Poprawiają odporność
  •    Kiełki możesz wyhodować w domu (kupuj w sklepach ze zdrową żywnością/unikaj sklepów ogrodniczych). Hoduj kiełki w miejscu ciepłym ale nie nasłonecznionym (w przeciwnym razie staną się gorzkie). Uprawiać je możesz na kilka sposobów jak: w kiełkownicy, na sitku czy ligninie. Sama zazwyczaj zasiewam je na gazie. Pierwsze pędy pojawiają się w tym przypadku już po 3 dniach.
  •    Jeśli zdecydujesz się na zakup gotowych kiełków w sklepie. Przede wszystkim sprawdz termin produkcji i datę ważności. Kiełki tracą swoje właściwości odżywcze już po 7 dniach. Nigdy nie przechowuj kiełków w plastikowych pojemnikach. Trzymaj je na najniższej półce w lodówce w szklanej salaterce.
  • O tej porze roku, zaleca się spożywanie do szklanki kiełków dziennie. Kiełki świetnie smakują w postaci dodatku do sałatek i surówek. Doskonale sprawdzą się jako dodatek do past czy twarogów. W formie zmiksowanej kiełki nadają się jako dodatek do mięsnej marynaty.

kielki-zalety-jedzenia-kielkow

najlepszy blog lifestylowy

Apatyczni i osłabieni powinni czerpać energię na cały dzień głównie ze śniadań. Jako przykład idealnie zbilansowanego pożywienia na „dzień dobry” proponuję mój przepis na omlet warzywny, który dostępny jest tutaj:

PRZEPIS NA OMLET WARZYWNY